Saturday, October 8, 2011

CERAMAH PPKP

U know wat? arini aku g ceramah PPKP...uitm wat tiap2 sem utk student cam aku ni...nak memupuk semangat kenegaraan...arini terlalu banyak sejarah dalam hidup aku....2 kali hampir2 accident n guess wat? ALLAH selamatkan aku lagi...n thanks a lot kat CT...coz save our life...first in the morning jer aku ngan housemate sume misunderstanding pasal time PPKP...punyer la datang awal...semangat gile bile pikir balik...lawak pon ade...aku pon xtau nak cakap pe...datang2 parking kosong? ha cam xcaye parking bole sekosong tu????? haha...rupe2nyer kami datang awal sejam...first datang ingat da lewat cari dewan kata lat dewan peperiksaan 1 tapi xde orang pon???beriya masuk dewan fakulti len...sains kesihatan la, office management la...haha last2 dapat tau xstart lagi...patut la xde org...lawak2...untuk mereleasekan perut yang kelaparan kitorg decide nak g makan  kat MCD tapi drivethrough je...huhu...sengal 1st accident...attention kat bas rengit yang xreti nak berenti kalau nak kuar simpang!!!! nyaris2 nyawa kami melayang tau??? naseb baek CT nyer brek giler bagus, da salah wat la cara salah...ni sorry pon xde...ni la manusia zaman sekarang..xreti nak minta maaf kalau da wat silap...
CERAMAH- first sesi aku gile borink ngan ceramah tu....kitorg sembang2, zirah dok layan novel dier...dari awal sampai abes...aku ngan anis duk men2...masuk jer sesi ke2...wah...terbuka luas mata yang layu ni...aku salute la ngan en.abbas tadi, best dowh da lame aku xgelak sampai kuar air mata...seyes setelah 4bulan aku xgelak camni..akhirnya terluah jugak...mood gembira giler...n aku da sedar yang aku xde pe2 sumbangan pon kat negara...aku xpenah terpikir pasal melayu...kedaulatan, n sume yang berkaitan ngan prinsip satu malaysia...bodoh dan butanya aku tentang negara sendiri...ramai anak muda sekarang pon cmtu...aku bukan nak salahkan sesape juz memang beetul kan? cube pikir balik korang ingat cane proses2 orang melayu memperjuangkan kemerdekaan? seyes aku xingat...yang aku tau malaysia merdeka 31 ogos 1957...tu jer n nyanyi lagu kemerdekaan yang menjadi rutin tiap2 tahun???erm...per la nak jadi ngan aku ni kan? xreti nk bersyukur langsung...negara aman damaii tapi xpernah nak menghargai jasa mereka yang berjuang...sedey n kecewa ngan diri sendiri...

No comments:

Post a Comment